Så här kommer du igång med Företagsbrevlådan

Med Företagsbrevlådan kan du samla viktigheter som myndighetspost, fakturor, digitala kvitton och egna uppladdningar i en och samma app. Du synkar enkelt med ditt bokföringssystem och med Kivra Företag+ får du fler möjligheter att digitalisera din brevlåda.

Kivra app på bord

1. Det här behöver du

När du har skaffat Företagsbrevlådan kommer du få tillgång till den via din vanliga Kivra-app. Det krävs alltså inte någon ytterligare app för att ha Företagsbrevlådan.

Använd denna ikon för ljusgrön bakgrundstema (finns för olika pufftyper)

Privat Kivra-konto

Skaffa det här
Använd denna ikon för ljusgrön bakgrundstema (finns för olika pufftyper)

Mobilt BankID

Använd denna ikon för ljusgrön bakgrundstema (finns för olika pufftyper)

Organisationsnummer

Ikon föreställande en penna som signerar.

Du behöver vara firmatecknare för organisationen

2. Så här gör du

Om ni är flera firmatecknare i bolaget så kommer de andra firmatecknarna få en notis om att du har startat en Företagsbrevlåda. Beroende på era firmateckningsregler så kanske det behövs underskrifter från flera av er för att kunna aktivera Företagsbrevlådan.

1

Klicka in på registreringssidan

2

Fyll i organisationsnummer och personnummer

3

Skriv under med Mobilt BankID

4

Slutför registreringen

5

Klart!

Nu har du aktiverat Företagsbrevlådan, som du hittar under profilmenyn i Kivra

3. Vad kan du göra i Företagsbrevlådan?

All digital post kommer via Kivra direkt

Nu när du har skapat din Företagsbrevlåda godkänner du automatiskt att du vill få post från myndigheter (och företag som skickar) i Kivra.


Anledningen är enkel. Eftersom 38 000 avsändare skickar företagspost skulle det bli ordentligt med extraarbete för dig att behöva sitta och fylla i vilka du vill och inte vill ta emot från.

Dela Företagsbrevlådan internt

Alla firmatecknare får tillgång till Företagsbrevlådan direkt, men du har också möjlighet att dela tillgång till brevlådan med ekonomiansvarig eller andra anställda, så att de kan ta del av och hantera posten.

Slå på integrationer

Integrera dina system i Kivra och förenkla dina processer. Vill du till exempel fortsätta få alla dina fakturor via Fortnox? Då slår du på Fortnox-integrationen. Du kan enkelt se till att alla dina system samarbetar så du kan arbeta effektivt och på exakt det sätt du vill.


Vi arbetar hela tiden på att få in fler system så att du kan fortsätta använda just det bokföringssystemet du redan använder.

Kom igång med Företagsbrevlådan idag!

Samla viktigheter som myndighetspost, fakturor, digitala kvitton och egna uppladdningar i en och samma app.
Digitalisera kommunen med Kivra

4. Maxa Företagsbrevlådan – slå på Kivra Företag Plus

Farväl fönsterkuvert – få pappersposten inskannad

Kivra Företag Plus är vår premiumversion av Företagsbrevlådan, och här ingår en fysisk scanningadress och en mailadress. På så sätt ser vi till att alla typer av avsändare hamnar digitalt i Kivra, även den som skickas via mail eller fysisk post.