En faktura – fem funktioner

Kan en faktura bidra till en bättre kundupplevelse? Med oss är svaret ja. Det handlar om mer än betalningar, tänk fem flugor i en smäll. När ni fakturerar hos oss får ni en bevisat effektiv kommunikationskanal. Sälj mer, få lojalare kunder, förbättra kassaflödet och få färre samtal till kundtjänst – alla vinner på fakturor i Kivra.

Fakturor

Varför skicka fakturor i Kivra?

De flesta svenskar vill ha sina fakturor i Kivra – faktum är att två av tre använder sig av oss. När ni fakturerar i Kivra kan ni vara säkra både på att ni når fram, och att fakturorna förvaras tryggt bakom BankID. En bättre lösning för alla parter!

Stärkta kundrelationer

Smidig kommunikation och överlägsen öppningsgrad ökar kundlojaliteten och förenklar för er.

Ökad merförsäljning

Med kunderna redan på plats, integrerade kampanjytor och en rad olika betalningsalternativ ökar era möjligheter till merförsäljning dramatiskt.

Snabbare betalt

Smartare fakturahantering leder till större kassaflöde och ökad likviditet.

Bättre kundservice

Avlasta kundtjänsten! Kontaktvägar, FAQs och chattar direkt i Kivra förenklar för både er och kunderna.

Ett lätt sätt att få snabbare betalt

Snabbare betalt

Fem dagar före förfallodatum – så tidigt betalas i genomsnitt fakturor skickade i Kivra. Åtta procent av dem betalas samma dag de skickas ut – snabbaste betalningen av alla tillgängliga metoder. Med andra ord kan ni förvänta er bättre kassaflöde, högre likviditet och tillgängligt kapital när det behövs.

Få betalt ännu snabbare med Swish

Där det går väljer en majoritet av kunderna att betala med Swish. Betalningen sker i snitt en dag tidigare än med andra metoder, men på vissa håll sker så många som 60 procent av betalningarna inom fem dagar efter utskick.

CASE

Swish i Kivra – en win-win för alla

Antal Swishbetalningar i Kivra ökade lavinartat redan från start. Efter bara en månad gick över 60 procent av betalningarna via Swish, vilket gett positiv effekt för alla parter - Lowell, deras uppdragsgivare och slutkunden.

En genväg till ökad kundlojalitet

Kundlojalitet

Det handlar om mer än bara betalningar – för många företag är fakturan den enda regelbundna kontakten de har med sina kunder. Med en öppningsgrad på 99 procent kan vi erbjuda en både effektiv och pålitlig kommunikationskanal.

Skräddarsydd kanal – stor genomslagskraft

Vi gör det enkelt att stärka banden till era kunder. Med oss får ni en egen företagssida i Kivra, och där öppnas de flesta av era utskick. Det är där ni möter era kunder och där ni kan skapa effektiv kommunikation. I Kivra kan ni använda kampanjytor på fakturan för att enkelt nå ut med aktuell kommunikation eller merförsäljning.

Fakturor i Kivra ger bättre kundservice

Kundservice kan kosta, men missnöjda kunder kostar mer – vi erbjuder en lösning på båda problemen. Förbättra för både kunder och medarbetare med våra smarta kontaktvägar.

FAQ

Avlasta kundservice med en FAQ. Skicka med som direktlänk i fakturan och hjälp kunderna hitta svar på egen hand.

Länk till Mina sidor

Erbjud service dygnet runt genom att skicka med en direktlänk till 'Mina sidor'. Med hjälp av SSO (single sign-on) blir era kunder dessutom inloggade direkt hos er vid länkningen.

All kontakt genom Kivra

Nu kan era kunder ringa er genom oss. Länka till alla era kontaktvägar i Kivra för en smidigare och mer direkt kommunikation.

Kom igång med fakturor