Formulär som får svar
Med Formulär via Kivra kan avsändare samla in feedback och återkoppling från användare på ett smidigt sätt. Formuläret skickas ut tillsammans med ett utskick som en funktionalitet för att exempelvis tycka till om ett vårdbesök, fylla i ett frågebatteri inför ett kommande besök, uppdatera årsinkomst eller välja hur man vill betala av en faktura.
En enkel fråga eller en hel undersökning
Med formulär kan avsändare få snabb feedback lika lätt som att få in längre undersökningar t.ex. efter ett vårdbesök när upplevelsen fortfarande är färsk. Varför inte använda det kopplat till en bokning för hälsoinformation istället för att skicka ut innan och begära att patienten kommer ihåg att ta med? Eller, samla in behov och tankar från kunder för att bättre kunna anpassa framtida erbjudanden?
Olika sätt att använda formulär
Så här funkar det
Enkelt flöde för er och era kunder.
Avsändaren skickar in info via Forms API och ett formulär skapas (med frågor, svarsalternativ, hur länge formuläret tar emot svar etc)
Kivra returnerar med en Forms Template Key
Avsändaren lägger med Form Template Key i metadatan för den försändelse som ska inkludera ett formulär.
Kivra hämtar formuläret och lägger det tillsammans med försändelsen till användaren.
Användaren får en notis om att de mottagit en försändelse med ett formulär och kan logga in i Kivra, svara och skicka in.
Avsändaren hämtar svaren via Forms API.