Så hanterar vi data
Vi ställer höga krav på säkerheten. Och värnar om din integritet. Här har vi samlat information om hur vi hanterar data.
Så behandlar vi din data
Du loggar in på Kivra med Mobilt BankID. All data är krypterad och lagras säkert i våra system i Sverige.
Allt innehåll som skickas är krypterat. Från överföring via SSL eller SFTP. Till att det lagras krypterat i Kivra. Överföring från vår databas till webbläsaren/appen görs över SSL.
Det krypterade innehållet kan öppnas användaren själv. Och de som användaren eventuellt valt att dela sin Kivra med. Dokument öppnas upp när användaren loggar in och läser upp ett dokument ur vår databas.
Kivras kundtjänst har tillgång till viss information. Exempelvis information om en användare har aktiverat betaltjänsten. Syftet är att kunna ge god service. Kundtjänstsystemet loggar allt som görs av handläggare på individnivå.
Säkerhet genomsyrar vårt DNA
Vi har myndigheter och storbolag som kunder. Tillsammans ställer vi höga krav på säkerheten. Vi värnar om din integritet och följer reglerna i Dataskyddsförordningen. Vi är även ett betalningsinstitut som står under Finansinspektionens tillsyn.
Att leverera digitala utskick på ett säkert sätt är en av våra grundpelare. Vi lägger stor vikt på att säkerställa din integritet. En del i detta arbete innebär att vi inte kan lämna ut information om hur Kivras säkerhet är uppbyggd. Det regleras i de allmänna villkoren för den statliga infrastrukturen Mina meddelanden. Där det uttryckligen står att vi inte kan lämna ut den information.
Det vi däremot kan dela är de krav som Mina meddelanden ställer på digitala brevlådor. Läs mer om de krav som ställs och som Kivra uppfyller här: Allmänna Villkor för infrastrukturen Mina meddelanden, bilaga 1, Krav på säkerhet för brevlådeoperatörer.
Behandling av personuppgifter
Kivra tar alltid största möjliga hänsyn till din integritet och behandlar dina personuppgifter med stor försiktighet och omsorg. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter. Och om våra åtta löften för dataskydd.